Tuesday, 1 November 2011

air ? api ? tanah ? angin ?

Rahsia Lelaki Mengikut 4 unsur

(1) Tanah = anak pertama, anak kelima, anak kesembilan
(2) Air = anak kedua, anak keenam, anak kesepuluh
(3) Api = anak ketiga, anak ketujuh, anak kesebelas
(4) Angin = anak keempat, anak kelapan, anak keduabelas

TANAH
Sifat tanah dikaitkan sebagai jenis Deria. Ia tergolong sebagai sifat kewanitaan. Orang menghargai kebendaan, keras hati, sabar,disiplin diri, berhati-hati, boleh diharap, tidak tegas, cekap, percaya hanya perkara yang boleh dicapai oleh deria.

(JENIS PANCAINDERA: SYAHWAT, KERING)
Sedar mengenai hakikat diri, menilai material, sebar, tabah hati, disiplin diri, berhati-hati, boleh diharap, tidak tegas, efisyen, percaya hanya pada apa yang boleh dicapai oleh pancaindera, muram atau sugul, diberatkan oleh keperluan. Kepala angin, bimbang, tegas, tenang, boleh putus harapan, pendiam, tidak peramah, senyap. Badannya kurus, kurangnya tidur, tidak sabar jima', selalu sihat, banyak kerja.

AIR
Sifat air dikaitkan jenis Perasa. Ia tergolong sebagai sifat kewanitaan. Lemah-lembut, dalam perasaannya, mengasihani, memaksa, penakut, kepala angin, imaginatif, lemah terhadap siksaan atau teguran, berahsia, memahami, tidak tamak, artistik.

(JENIS PERASA: FIKIRAN, BASAH)
Lemah lembut, perasaannya dalam, belas kasihan, penakut, ada angin, imaginatif, mudah terluka hatinya, berahsia, mudah memahami perasaan orang lain, tidak tamak, ada bakat seni, positif, berhati-hati, berfikiran panjang, aman hatinya, terkawal, boleh dipercayai, penyabar, tenteram. Tubuhnya tambun, banyak lemak, banyak tidur, sedikit malas, lambat dan agak kurang faham.

API
Sifat api dikaitkan sebagai jenis Intuisi (kebolehan mengetahui sesuatu melalui bisikan kalbu). Ia digolongkan sebagai sifat kelelakian. Pentingkan diri, megah, bersemangat tinggi, kompetitif, perlukan ruang, kebudakan atau kurang matang, keras hati, kecenderungan ke arah tidak peka terhadap sesuatu, sentiasa sedia untuk menempuh sesuatu yang baru dan berisiko, mampu melihat kemungkinan masa depan.

(JENIS INTUITIF: CINTA, PANAS)
Pentingkan diri, megah, semangat tinggi, kompetatif, perlukan ruang, keanakan atau lurus, menaruh harapan, cenderung untuk tidak sensitif, sentiasa sedia untuk sesuatu yang baru dan berisiko, mampu melihat kemungkinan baru, yang mana orang lain tidak terfikirkan. Perasa, gelisah, agresif, mudah teransang, mudah berusaha, pemaksa, optimis, aktif. Kerjanya segera, jalannya cepat, terang hati, panas tubuhnya, kurang tidurnya.

ANGIN
Sifat angin dikaitkan dengan jenis Pemikir. la digolongkan sebagai sifat kelelakian (masculine). Lelaki ini berpegang kepada teori, tidak mudah terpengaruh oleh pendapat orang lain, objektif, rasional, menghadapi kesukaran untuk melibatkan emosi, menghargai kebolehan intelektual, mahukan kebebasan, mempunyai mentaliti ambil mudah, sukakan fakta dan figura.

(JENIS PEMIKIR: JIWA, SEJUK)
Orang teori, sukar dipengaruhi, objektif, rasional, sukar terlibat dalam hal emosi, menilai tinggi kebolehan intelektual, keperluan untuk bebas, mentaliti ambil mudah, suka pada fakta dan figura. Mudah bergaul, boros, banyak cakap, responsif, mudah berbincang, bersemangat, sikap tidak kesah, pemimpin. Tubuh nipis, kurang daging, banyak darah, kreatif, sederhana.

** Kenyataan di atas hanyalah kajian teori ahli falsafah


Tuesday, 4 October 2011

sehari sebelum penilaian menengah rendah (PMR)

    HAHA.awal story dah ketawa . apa lah akuh nie . hari semalam punya citer nie .
aku bangon awal . pukul 5 aku dah bangon . tido pukul 2 lebi . haha . ape lah .
aku bangon , then terus cari henpon . buat apa ? ala macam ta biasa je . mestilah call
si mrs.E . haha . call2 ta angkat2 . tunggu sampai 5 lebih ta da respons  . aku call dia lagi .
owh . rupe rupenya dia tak skolah sebab uh dia ta angkat . haha . lupe lupe . hee .
keluar dari kereta menuju kekedai lalu ku memamnggil adikku yang bernama muhamad hatim
supaya mengitu ku balik ke rumah untuk bersiap siap untuk ke sekolah . lalu ku meminjam moto
milik kawan ku yang bernama acit (nama gelarannya) untuk pulang ke rumah . haha . aku tulis
karangan ke nie .? hee . dalam perjalan pulang ke rumah nie . aku merempit dengan si adik aku
tuh . suke dia . ha . sampai depan rumah je . tengok gate depat masih bermangga tetapi pintu
rumah sudah puns terbuka . lalu mama ke luar depan pintu . langkah demi langkah lalu memuka
mangga yang berkunci itu . tolak masuk kerumah . terpandang akan mama yang sedang mengiron baju sekolah aku .lalu ku menuju kebilik mengambil tuala untuk mandi . setelah siap2 . aku pergi menghantar hatim ke seklah . lalu ku pergi ke kedai semula memanggil acit supaya menghantar aku ke sekolah . setelah sampai di sekolah . aku terus masuk dan beratur . menunggu cikgu hazilah sukahar mengagih kan calon pmr untuk bergerak ke dewan atau bilik peperiksaan untuk mengemas dewan atau bilik peperiksaan dan menampal slip pendaftaran di meja . selepas itu . tunggu punya tunggu akhirnya turun jugak aku kebawah untuk rehat . haha . selepas rehat semua kene berkumpul balek , nak bagi taklimat pasal pmr sebabnya esoknya aku dah pmr . haha . eh . nanty continued boleyh . penat +ngantok . bye .
sayang awa siti nazira binti md kasim ! <3 ily!

Saturday, 17 September 2011

HAHA . dekat umah dea . *mrs e



haha . no post . :D

awa tembam+comet+cute lah MRS E . hee





seriusly awa memang chumel gela ,
hehe . gambar nie awa baru amek petang tadi kan kan ?
hee . kesian awak kena pakse dengan saye anta gmbr .
ssoorryy taw sayang . pape pon terima kasih eh sebAb send pic awa .
sayang awa lah *siti nazira binti md kasim . ily <3 sayang !

Saturday, 27 August 2011

arinie taw . :(

awa . saie na cakap kat awa nie . awa nie kan . haish . saye tade orang laen selain awa . hanye awa sorang lah dekat hati saye . awa tak tahu kan saye ngan sape , ngah wat pe . jadi sekarang nie saie nak awak berhenti lah dengan sikap awa tuh . saye tak marah awa . tapi tulah kadang ayat awa tuh ta bole blah . sekali bace . tersentuh hati nie . haha . erk bile mase pulak saye jumpe betina laen nie . awa nampak ? buktikan lah . saie nak bukti baru awa boleh cakap macam tuh . kalau awa ade bukti saye tak kesah lah . awa nak heboh satu dunia pon tape . janji bukti tu penting . uke. sayang sayang lah . ape lagi awa nak cakap dekat saye ? saye tak kesah awa . sebab saye tak buad semua tuh . lau boleh mati . dah lame saye mati . supaye ape ? supaye nanti lau saye mati awa tak bule kate saye jumpe betina lain sebab saye dah mati . handset tuh kalau dea nak mati . dea mati lah . kadang-II kan . kalau letak dalam kocek pon bule mati . tak tahu nape . nak kate b3 abes  bnyk lagi . haish . penad ouh menaip keyboard nie . uke lah . cukup sampai di sini . tangan saye kate dea sudah penat ouh . kesian dea . dea nak rehat uke . bye sayang . sayang ? sape tuh sayang ? sayang tuh ialah (siti nazira binti md.kasim) <3

Tuesday, 23 August 2011

:(


, eit ? ape niwh . dah cakap kan ngah layan customer . bukan layan fb .
, takkan lah nak gadu pasal bende tuh sume ?
, apiz ta na uke . dengar , apiz sayang dia .
, kalau boleyh apiz dah tak nak dah salah faham lagi dengan awa .
, tapi tulah . awa seolah-olah ta percaye saye . saye tataw ape yang awa percaye dekat saye ?
, saye bukan saje-II reply mesej late . bz tuh memang bz . tapi lau ckp bz , nanti sape pulak yang na teman awa mesej ?
, kesian awa . saye kesian kat awa sebab tuh saye mesej je ngan awa . saye ta na awa pikir bukan-II pasal saie . saye pon dah tak tahu nk taip ape lagi . ini je yang mampu saye taip . :/

Sunday, 10 April 2011

Tuesday, 29 March 2011

Sunday, 13 March 2011

sElEpAs kU KeMaLangan


    ini gambr aq selepas kemalangan pade bulan 6 tahun lepas .... aq pon x thu mcm ne leyh terjadi ..
yg penting ini ialah kemalangan yg palik teruk berlaku dalam hidup aq .. pegi hospital dokter kate x bleyh jahit .. (dlm aty aq .. jahit lha-II) .. dokter kate dia nnt lekat sendiri .. pagi tu jugak bapak aq balik kerje .. bapak aq ngan abg aq dtg amek aq .. jap gie bapak aq ckp .. (padan muke kau) .. siot je .. pastu dia kate lg .. (nanti kau bayar balik duit ubat-II nie) .. dlm aty aq sabar je lha .. dha nme nye pon ayah kn .. dhA bpe ary lepas tu .. gigi aq pulak sakit yg belah atas .. (dia goyang meyh) .. x nk kne cabut punye pasal .. aq tahan je sakit tu .. lau x silap aq lebih seminggu sakit tu x hilang .. tp bler makan je lg sakit .. so, mase tu aq makan kurang .. berat badan aq pon kurang .. lepas ok drpde k.o je .. berat badan aq teros nek .. bab aq nie kuat makan .. hahahahax!
aq pon dha bnyk lupe pasal kisah nie ... 

Saturday, 12 March 2011

muhamad hafiz

i would lyk to introduced myself.my name is muhamad hafiz.all of u cn cll me hafiz.*speaking plak.
name:hafiz
school:smkkm1*bdq bek ni.haah.
stay:pg,jb
age:15
born:12 may 1996
status:in a relationship*ceyh wah.
with:secret*secret2 plak.hahaha.
fb:muhamad hafiz*add oke.saya tggu.haha.

that's all my story.
chiil up.
=)